zondag 19 maart 2017

thema 'Mijn huis..., mijn thuis !'



         Naar aanleiding van het klasthema 'Mijn huis..., mijn thuis !'
         maakten we vorige week een didactische leerwandeling :
                        ‘Op stap in mijn stad => Aalst’ 
            => We ontdekken het bouwterrein, verschillende soorten huizen
                  en gebouwen, kleuren én bezienswaardigheden…



hoge gebouwen, appartementen - burelen....
  


verschillende kleuren gevelstenen....

 

2 straten vlak naast elkaar...









een blik op het bouwterrein...



'Wat een hoge kranen ! Kunnen die niet botsen met elkaar ?'






Daar gaat nog een lading bouwmaterialen de lucht in...
 
 






Hier kunnen we de vorm van het oude gebouw nog
terugvinden.





'Zo'n sterke muur/sterk huis ! Dit kunnen wij
niet zomaar wegduwen !'

 

een huis zonder bakstenen


bouwafval... zomaar op straat   ;-(


 

We zien een gebouw dat helemaal rond werd gebouwd.


 



Voor 1 keer kijken we in de winkelstraat niet naar de etalages,
maar met ons hoofd naar boven gericht.
We ontdekken hele mooie gevels, soms met 'een patroon',
soms met een boodschap...



 


 


Het Belfort ziet er helemaal anders uit dan de huizen.


een prachtig gebouw met torentjes...

                                     




 

een belangrijk standbeeld op de Grote Markt -
'de Zwette Maan van Oilsjt' !



tijd voor een groepsfoto  ;-)


de gevel van het Stadhuis





een trap van steen


Het stadhuis aan de ene kant
en het stadhuis aan de andere kant
...  Wat een verschil !





We ontdekten héél wat, in onze eigen thuis-stad  ;-)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten