dinsdag 26 november 2013

'Ik voel me goed in m'n vel !!!'

Vorige week startten wij een nieuw thema :
          'Ik voel me goed in m'n vel !'
Binnen dit klasthema werden verschillende deelthema's aangereikt :
               in beweging voor een goede gezondheid 
               onze zintuigen
               gevoelens & emoties 
               lichaamsopbouw 
               gezonde voeding  /
               wanneer je ziek wordt… 
               een goede mond- en tandhygiëne…
 
Zo zijn we op maandagmorgen onszelf eens van dichterbij gaan bekijken met behulp van kleine spiegeltjes... de kleuters hadden oog voor detail !  ;-)








'Juf... ik wil graag mijn hoofd en haar eens langs de
achterzijde zien... Hoe kan ik dit doen ?'
=> mbv 2 spiegeltjes !

 We ontdekten onze kennis van het lichaamsschema tijdens verschillende spelsituaties...

 
een gedetailleerd gezicht én menselijke figuur tekenen
oefenden we ook in op papier

 
We ontdekten onze zintuigen :
eerst proeven én ruiken...
 

 
 
 



bah, niet zo lekker !!


 
         met ons neusje kunnen we goed ruiken...

mmm, lekker geurende bodylotion !


wasmiddel... mmm !

sterk geurend ontsmettingsproduct... ;-(

 
bubble gum- siroop ... 'Juf, dit ruikt zoals de siroop
als ik ziek ben.'
even spuiten met parfum !



sterk geurende ... - 'Juf, is dat KOFFIE ?'


 
'Amai juf, dit 'stinkt ... wat is dit ??'


de uitwerpselen van een echte poes  ;-(
 
We ontdekten mbv een dienbord, enkele gezonde stukken fruit
én opdrachtkaarten 'ruimtebegrippen'
zoals 'links bovenaan - links onderaan - rechts bovenaan -
rechts onderaan - in het midden ...'
 








 
een ervaringsactiviteit 'tanden poetsen' in onze klas
 
de voorbereidingen

we poetsen gedurende 1 minuutje

  
 



er volgt nog een gezond ontbijt én ook een bezoek aan het ziekenhuis !
Meer foto's bij een volgende blog-berichtje... ;-) 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten