De voorbije week maakten we kennis met ons huis en het huis van onze
klasvriendjes...
We hielden een kringgesprek bij de waarneming van de foto's van onze huizen.
We ontdekten een liedje waarbij de geometrische figuren centraal stonden,
deze helpen ons om vorm te geven aan een huisje -
eerst werd geoefend op de krijtbordjes,
nadien maakten we een collage met de verschillende
geometrische vormen in gekleurd papier,
tot slot tekenden we ons huisje met potlood...
LIEDJE
'Ik teken een huisje, doe jij met me mee ?
Begin met een rechthoek, nog één erbij... da's twee.
Een cirkel voor de deurknop,
de driehoek staat er bovenop...
Een vierkant voor het raam,
zie je nu mijn huisje staan ?'
We mochten ook ons huisje 'tekenen' mbv papieren stroken -
de lengte van de verschillende stroken moesten we meten.
We zorgden bij deze opdracht voor een verdieping op het gelijkvloers
én een bovenverdieping.
Nadat de werkjes opgedroogd waren konden we opnieuw
aan de slag - we tekenden hoe ons huisje er
binnenin uit ziet...
Ook in de bouw- en constructiehoek werden er huisjes gebouwd,
ook de straat (met auto's) werd zorgvuldig nagemaakt...
we gingen ook even aan de slag met de speldoos
'patronen verder zetten' (= wiskundige initiatie)
Ook een update maken van onze puzzelkaarten werd niet vergeten...
Er werd ook nagedacht over de oplossingen van de vraagjes
die de juf stelde bij een gegeven werkblad... ;-)
(PS verboden af te kijken bij de buurman of -vrouw)
We gingen ook op ontdekking in 'de theaterzaal' van onze stad...
We kregen een toegangsticket en moesten zelfstandig
op zoek gaan naar onze persoonlijke zitplaats in de zaal...
We zoeken de juiste letter én het juiste cijfer !
Iedereen op de juiste plaats...
Laat de show maar beginnen ! ;-)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten