Een week geleden werkten we heel wat activiteiten uit waarbij onze gevoelens in de kijker werden geplaatst...
We deden even onze ogen dicht... en luisterden gericht naar fragmenten uit klassieke muziekstukken - waar dachten we aan tijdens het luisteren - welke fantasiebeelden roept deze muziekopdracht bij jou op ...??
schilderen op muziek : 'Dit is best moeilijk, juf !'
We leerden 'Beertje Anders' kennen ... hij vertelde ons het verschil tussen
plagen en pesten en maakte met ons 5 afspraken om begrip- én liefdevol
met elkaar om te gaan
1. Samen spelen - Samen delen
2. Lief zijn voor elkaar
3. Goede woorden zeggen
4. Zeggen wat je wel en wat je niet wilt
5. Vraag hulp - geef hulp !
We plaatsten ook onze naam onderaan ons
persoonlijk 'anti-pest-contractje' ;-)
Deze week hebben we ook concreet gewerkt met de wiskundige begrippen
'meer/minder - 1 meer/1 minder - 2 meer/2 minder
We telden de ogen op de dobbelstenen - plaatsten evenveel gekleurde stippen
op onze tafel en ontdekten welke opdracht we precies moesten
gaan uitvoeren
We kregen zelfs even de hulp van enkele 'juffen' en een 'meester'
uit het 4de leerjaar... Dit was léuk !!
Aan het eind van de week dansten we samen met alle leerlingen
van onze school de 'move tegen pesten' !!
We genoten ervan met volle teugen...
én we weten nu hoe we moeten reageren wanneer
er gepest wordt !
Hopelijk blijft IEDEREEN zich ten volle inzetten
om van onze school een echte
'anti-pest-school' te maken ?!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten